Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ
НЕДРИГАЙЛІВСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Зміст
Стратегія комунікаційної діяльності Недригайлівського районного суду Сумської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, що включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду та суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог із суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.
Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.
Зміст і структура комунікаційної стратегії визначаються цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтуються на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексу суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.
Недригайлівський районний суд Сумської області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесенню інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через офіційну вебсторінку суду, робочі зустрічі. У структурі апарату суду є суддя- спікер та відповідальна особа, на яку покладено обов’язки прессекретаря.
На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ (Автоматизована система документообігу суду КП Д-3). Досягнуто стабільності кадрового складу суду, сформовано згуртовану професійну команду суддів і працівників апарату суду, покращено надання якісних та професійних судових послуг громадянам.
У приміщенні суду розміщені інформаційні стенди. Відвідувачі мають можливість ознайомитися зі ставками судового збору, платіжними реквізитами, графіком особистого прийому громадян керівництвом суду, зразками необхідних документів, заяв, графіком розгляду справ, правилами пропуску осіб до приміщення суду, необхідною інформацією щодо організації роботи суду під час сигналу «повітряна тривога» або інших сповіщень про небезпеку та іншою корисною інформацією.
Недригайлівський районний суд Сумської області демонструє відкритість своєї роботи, веде системну комунікаційну діяльність у двох напрямках:
- Внутрішній - робота з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх професійних і комунікативних навиків, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників суду;
- Зовнішній - інформування про роботу суду, просвітницька діяльність, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю та ЗМІ з питань висвітлення діяльності суду та обговорення актуальних питань.
Планування комунікаційних заходів ведеться з урахуванням результатів опитувань думки громадян, які проводяться серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду та вирішення проблем, які виникають у них при відвідуванні його приміщення.
Приміщення суду придатне для здійснення якісного правосуддя (стан споруди задовільний, в наявності потрібна кількість залів судових засідань, кабінетів, обладнаних меблями, оргтехнікою та іншими необхідними засобами для здійснення судочинства) та позитивно сприймається його відвідувачами.
У Недригайлівському районному суді Сумської області налагоджена співпраця з місцевими засобами масової інформації. У штаті суду відсутня посада прессекретаря, а його обов‘язки покладено на працівника апарату суду. Спілкування зі ЗМІ здійснюється через організацію зустрічей, інтерв"ю.
У суді потрібно вирішити питання облаштування міні прес-центру для проведення пресконференцій, зустрічей зі ЗМІ, що сприятиме формуванню позитивного іміджу суду, його впізнаваності та не створюватиме проблем у спілкуванні з журналістами (як це відбувається у коридорах, кабінетах чи залах судових засідань).
Недригайлівський районний суд Сумської області має епізодичну співпрацю з місцевими ЗМІ. Планово висвітлюються питання організації роботи суду, правової освіти, діяльності суддів, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс тощо.
Недригайлівський районний суд Сумської області постійно оновлює матеріали на своїй інтернет-сторінці вебпорталу «Судова влада України».
Окрім того, суд веде інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через організацію зустрічей суддів та працівників суду з різними правозахисними організаціями.
Мета комунікаційної стратегії Недригайлівського районного суду Сумської області - формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи Недригайлівського районного суду, як ланки системи і, загалом, підвищення авторитету судової влади в суспільстві.
Основні цілі комунікаційної стратегії:
- забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри громадян до правосуддя загалом;
- переконання широкої громадськості щодо важливості їх підтримки діяльності суддів у здійсненні об’єктивного, безстороннього, неупередженого, незалежного та справедливого правосуддя;
- підвищення рівня обізнаності громадян регіону щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності суду;
- підвищення авторитету судді та працівника апарату суду у суспільстві;
- покращення відносин зі ЗМІ, лідерами громадської думки, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування в інтересах побудови правової держави;
- підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків;
- підвищення престижу роботи в суді, профорієнтація молоді.
Відповідно до цілей та актуальних проблем Недригайлівського районного суду Сумської області цільовими аудиторіями є:
- Внутрішні: професійні судді; судді у відставці; працівники суду;
- Зовнішні: відвідувачі суду; професійні організації, інтереси яких
вирішуються у судовому порядку; правозахисні організації; посадові особи виконавчої влади; посадові особи місцевих органів влади; науково-експертне середовище; студентство; школярі загальноосвітніх шкіл; працівники ЗМІ;
- Зовнішні (у справах, пов‘язаних з війною): українське суспільство; ЗМІ; слідчі органи; урядові організації; населення тимчасово окупованих територій; експертне середовище; суди України.
При обранні каналів зв‘язку із цільовою аудиторією необхідно обов‘язково враховувати специфіку кожної окремої групи.
Краще обирати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.
Канали зв‘язків із громадськістю: проведення опитування громадян як у приміщенні суду, так і онлайн на офіційному вебсайті суду; подання інформації через вебсайт суду; розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду.
Канали комунікації зі ЗМІ: подання інформації через вебсайт суду; надсилання інформації безпосередньо ЗМІ; організація інтерв‘ю з керівництвом суду; відповіді на інформаційні запити ЗМІ.
Канали комунікації із представниками суб‘єктів владних повноважень: подання інформації через вебсайт суду; участь у спільних нарадах, зустрічах тощо; обмін інформацією шляхом офіційного листування.
Канали зв‘язків зі студенством та учнями: подання інформації через вебсайт суду; сприяння у проходженні практики студентами- юристами.
Канали комунікації для висвітлення справ, пов’язаних із війною: подання інформації через вебсайт суду; висвітлення у ЗМІ.
- розуміння громадянами результатів роботи суду, позитивне сприйняття судових рішень;
- підвищення довіри до суду і системи судочинства;
- зміни (на позитивні) в оцінках роботи суду.
Моніторинг результатів комунікаційної діяльності
- визначення співвідношення між кількістю інформації, що виходить з суду і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ та стали предметом громадської уваги;
- оцінка інформації, що з’явилася в ЗМІ щодо діяльності суду (співвідношення позитивної і негативної інформації);
- організація і проведення опитувань громадської думки щодо якості наданих судом послуг;
- наявність зворотного зв’язку з цільовими групами та громадськістю загалом.
Відповідальні за здійснення комунікаційної стратегії суду:
- контроль і координація комунікаційної діяльності суду: голова Недригайлівського районного суду Сумської області;
- відповідальні за виконання: керівник апарату суду, суддя-спікер, прессекретар суду.
9. План комунікаційних заходів Недригайлівського районного суду Сумської області (внутрішня і зовнішня комунікація)
№ з\п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія, на яку направлений захід |
Очікуваний результат |
Орієнтовна дата проведення |
Відповідальні за виконання |
||||||
Внутрішня комунікація |
|||||||||||
1. |
Створення системи оперативних нарад з метою обміну інформацією з актуальних питань застосування законодавства та діяльності суду |
Судді та працівники апарату суду |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних ПОЗИЦІЙ 3 питань діяльності суду |
Постійно |
Голова суду, керівник апарату суду |
||||||
Зовнішня комунікація |
|||||||||||
2. |
Оновлення інформації всіх розділів вебсторінки суду на офіційному вебпорталі «Судова влада України» |
Користувачі |
Оперативне отримання інформації про діяльність суду |
Постійно |
Керівник апарату суду, особа, на яку покладено обов‘язки прессекретаря суду |
||||||
3 |
Оприлюднення базових показників роботи суду |
Користувачі |
Оперативне отримання інформації про діяльність суду |
Січень |
Керівник апарату суду, особа, на яку покладено обов‘язки прессекретаря суду |
||||||
3.1 |
Оновлення розмірів судового збору |
Користувачі |
Оперативне отримання інформації про діяльність суду |
Січень |
Керівник апарату суду, особа, на яку покладено обов‘язки прессекретаря суду |
||||||
3.2 |
День державної служби |
Користувачі |
Оперативне отримання інформації про діяльність суду |
23 червня |
Керівник апарату суду, особа, на яку . покладено обов‘язки прессекретаря суду |
||||||
3.3 |
День Конституції України |
Користувачі |
Оперативне отримання інформації про діяльність суду |
28 червня |
Керівник апарату суду, особа, на яку1 покладено обов‘язки прессекретаря суду |
||||||
3.4 |
День захисників і захисниць України |
Користувачі |
Оперативне отримання інформації про діяльність суду |
01 жовтня |
Керівник апарату суду, особа, на яку покладено обов‘язки прессекретаря суду |
||||||
3.5 |
День прав людини |
Користувачі |
Оперативне отримання інформації про діяльність суду |
10 грудня |
Керівник апарату суду, особа, на яку покладено обов‘язки прессекретаря суду |
||||||
3.6 |
День працівників суду |
Користувачі |
Оперативне отримання інформації про діяльність суду |
15 грудня |
Керівник апарату суду, особа, на яку покладено обов‘язки прессекретаря суду |
||||||
4. |
Підготовка інформаційних і презентаційних матеріалів, оновлення інформаційних стендів |
Відвідувачі суду, професійна спільнота, громадськість |
Оперативне отримання інформації про діяльність суду |
Постійно |
Керівник апарату суду, особа, на яку покладено обов‘язки прессекретаря суду |
||||||
5. |
Проходження практики студентами правниками |
Здобувачі вищої освіти за спеціальністю Право |
Ознайомлення з місцем і роллю суду та діяльністю судді по здійсненню правосуддя |
Протягом року |
Керівник апарату суду |
||||||
6. |
Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на них |
Представники ЗМІ |
Оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду |
Постійно |
Особа, на яку покладено обов‘язки прессекретаря суду |
||||||
7. |
Розвиток професійних навичок комунікаційної команди (участь у навчальних програмах, тренінгах, комунікаційних заходах) |
Представники комунікаційних команд судів України |
Удосконалення рівня взаємодії з громадськістю та медіа |
Упродовж року |
Суддя-спікер, особа, на яку покладено обов‘язки прессекретаря суду |
||||||
8. |
Інформування громадськості про справи, що викликають суспільний інтерес та мають резонансний характер |
Відвідувачі суду, професійна спільнота, громадськість, ЗМІ, жителі району |
Підвищення довіри до роботи суду |
Постійно |
Особа, на яку покладено обов‘язки прессекретаря суду |
||||||
9. |
Висвітлення судових справ, пов’язаних із війною в Україні |
Українське суспільство, ЗМІ, населення тимчасово окупованих територій, слідчі органи |
Демонстрація наслідків війни для українського суспільства та забезпечення належного правосуддя |
Постійно |
Особа, на яку покладено обов‘язки прессекретаря суду |
||||||
10. |
Подання узагальненої статистичної інформацію щодо здійснення правосуддя в справах щодо війни за всіма формами судочинства |
Українське суспільство, ЗМІ, населення тимчасово окупованих територій, слідчі органи |
Інформування про роботу суду через статистичні дані |
Упродовж року |
Особа, на яку покладено обов‘язки прессекретаря суду |